Klantenservice

Heb je een vraag of wil je iets kwijt? Laat het Erve Nijhuis weten. Zij staan voor je klaar.

Antwoord op je vragen

Vlees

Hoe lang kan het vlees ingevroren bewaren?

Het vlees kan tot 1 jaar na de inpakdatum worden bewaard. Met als voorwaarde dat het vlees goed is ingevroren in de vriezer (-18 graden Celsius).

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, kan je ontdooid vlees prima opnieuw invriezen. Het is wel belangrijk dat het ontdooien van het vlees is gebeurd in een gekoelde omgeving (bijvoorbeeld koelkast).

Ja, het verse vlees wordt 14 dagen gerijpt voordat het verstuurd wordt.

Het vlees is van uitstekende kwaliteit; fijne vleesdraad, smaakvol en bijzonder mals.

De gewichten vermeld bij alle stukken vlees zijn streefgewichten. We doen ons best om de stukken vlees op dit gewicht te snijden. Het is echter handwerk en wij snijden op het oog, dus het kan hier en daar wel eens afwijken.

Runderen

De kudde bestaat alleen uit het Blonde d’Aquitaine-ras. De Blonde d’Aquitaine zijn vleesrunderen en worden niet gemolken.

Het welzijn van de dieren staat voorop. Alle koeien worden met liefde verzorgd. In het voorjaar, de zomer en de nazomer zijn de koeien overdag buiten in de wei. In de koude periode verblijven de dieren in een ruime stallen met stro als ondergrond.

Als een van de koeien een kalfje heeft gebaard, dan drinkt en blijft het kalfje de eerste 6 maanden bij de moeder.

De dieren krijgen grotendeels natuurgras en mais van eigen land. In de winter wordt het voedsel aangevuld met wat krachtvoer.

Na ongeveer 2,5 jaar wordt het dier geslacht.

Met respect voor de koe worden de dieren geslacht bij een slachterij in Haaksbergen. Wij brengen zelf elke keer de koe naar Haaksbergen. Er is bewust gekozen om te werken met een slachterij uit de directe omgeving, zodat de dieren geen stress ervaren bij het vervoeren. Geen stress zorgt ervoor dat de smaak van het pure vlees optimaal blijft.

Keurmerken

Wij hebben geen biologisch keurmerk, omdat wij ons bedrijf niet hebben laten certificeren. Aangezien wij het vlees direct aan onze klanten verkopen, zonder tussenhandel, heeft het keurmerk voor ons geen meerwaarde.

Voor de consument die zijn/haar vlees koopt bij de supermarkt, geldt dat de herkomst niet zichtbaar en traceerbaar is. Dan geeft een certificering de consument enige garantie ten aanzien hoe het dier geleefd heeft.

Richting onze klanten en geinteresseerden zijn wij volledig transparant. Klanten die vlees bij ons kopen, weten dat een goede, traceerbare en duurzame herkomst heeft.

Hoe bestel ik iets bij Erve Nijhuis?

In 3 eenvoudige stappen:

  1. Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en het bezorgdatum.
  3. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.

Bestel je vĂ³Ă³r zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op donderdag, vrijdag of zaterdag tussen 08:00 – 18:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.

Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.

In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.

Versproducten gekoeld of bevroren versturen brengt uitdagingen met zich mee. Zoals je zult begrijpen, zijn de verpakkings- en transportkosten hoger dan bij een ‘standaard’ pakket.

Deze extra kosten worden niet doorberekend in de producten. Dat vinden wij namelijk niet eerlijk. Hierdoor zijn de bezorgkosten mogelijk hoger dan je gewend bent.

Zie hier een overzicht van de bijdrage die wij vragen om jouw bestelling gekoeld of bevroren te kunnen leveren:

Ja, het minimale bestelbedrag is € 35,-

Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.

Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.

Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:

Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:

Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestel je vĂ³Ă³r zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op donderdag, vrijdag of zaterdag tussen 08:00 – 18:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.

Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.

In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.

Na 14 dagen rijpen wordt het vlees in porties gesneden en vervolgens vacuĂ¼mverpakt. Direct na het verpakken wordt het verse vlees ingevroren. Dit zorgt ervoor dat de versheid behouden blijft.

Vervolgens wordt het rundvlees diepgevroren verzonden en gekoeld thuisbezorgd door Chill Bill, een betrouwbare en gespecialiseerde bezorgdienst voor verse producten.

Voordelen van vacuĂ¼m verpakken:

  • Het product blijft langer vers op een natuurlijke manier.
  • Het is een hygiĂ«nische manier van werken.
  • Smaak en malsheid blijven gegarandeerd doordat alle sappen van het product in de verpakking blijven.
  • De verpakking beschermt het product tegen uitdroging of vriesbrand in de vriezer.
  • Ontdooien gaat eenvoudig zonder verlies van vocht. Je kunt het zelfs in een bak met koud water leggen om het ontdooien te versnellen. Het beste is om het vlees al een dag van tevoren in de koelkast leggen.

Ook belangrijk om over vacuĂ¼m verpakken te weten

Door het onttrekken van lucht en daarmee zuurstof aan de verpakking van het product, kan het product van kleur veranderen. Het vlees kan bijvoorbeeld bruin of groenig van kleur worden. Dit is een volledig natuurlijk proces en het bewijs dat wij geen kleurstoffen of conserveringsmiddelen toevoegen aan de producten. Zodra je de vacuĂ¼m verpakking openknipt en er weer lucht bij komt, krijgt het product weer zijn originele kleur en geur terug. Er is dus niets mis met het product!

Bij het afrekenen kan je een keuze maken uit de volgende bezorgmomenten:

Standaard bezorging

Avondbezorging

Indien je overdag niet thuis bent, kan Chill Bill je pakket bij de buren afleveren. Bij de track & trace kun je ook een notitie achterlaten met specifieke instructies voor de bezorging, zoals een veilige plek rondom je huis.

Daarnaast is het mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een ander adres, bijvoorbeeld je werk. In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 uur een track & trace met een tijdvak van twee uur, zodat je beter kunt plannen. Mocht je verdere vragen of zorgen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

De producten worden bevroren bij jou thuisbezorgd. Na het rijpen wordt elk stuk vlees zorgvuldig in porties verdeeld en vacuĂ¼m verpakt, waarna het onmiddellijk wordt ingevroren om de uitstekende kwaliteit te garanderen.

Je kunt de producten uit het assortiment laten bezorgen in bijna alle delen van Nederland, helaas zijn de Waddeneilanden de enige uitzondering.

Chill Bill verzorgt de levering van een bestelling geplaatst bij Erve Nijhuis. Je kunt jouw bestelling van begin tot eind volgen met de track & trace die je per e-mail ontvangt.

Ja, het ophalen van een bestelling is mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven tijdens het afrekenen. Zodra jouw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden, wordt er contact met jou opgenomen.

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.

In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden van SmaakGenot.

Zoeken