Klantenservice
Heb je een vraag of wil je iets kwijt? Laat het Erve Nijhuis weten. Zij staan voor je klaar.
Antwoord op je vragen
Vlees
Hoe lang kan het vlees ingevroren bewaren?
Het vlees kan tot 1 jaar na de inpakdatum worden bewaard. Met als voorwaarde dat het vlees goed is ingevroren in de vriezer (-18 graden Celsius).
Kan ik het vlees opnieuw invriezen?
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, kan je ontdooid vlees prima opnieuw invriezen. Het is wel belangrijk dat het ontdooien van het vlees is gebeurd in een gekoelde omgeving (bijvoorbeeld koelkast).
Laten jullie het vlees na de slacht rijpen?
Ja, het verse vlees wordt 14 dagen gerijpt voordat het verstuurd wordt.
Hoe is de smaak en kwaliteit van het vlees
Het vlees is van uitstekende kwaliteit; fijne vleesdraad, smaakvol en bijzonder mals.
Waarom weegt mijn gekochte vlees meer of minder dan vermeld?
De gewichten vermeld bij alle stukken vlees zijn streefgewichten. We doen ons best om de stukken vlees op dit gewicht te snijden. Het is echter handwerk en wij snijden op het oog, dus het kan hier en daar wel eens afwijken.
Runderen
Uit welke type ras bestaat de kudde runderen?
De kudde bestaat alleen uit het Blonde d’Aquitaine-ras. De Blonde d’Aquitaine zijn vleesrunderen en worden niet gemolken.
Hoe worden de koeien verzorgd?
Het welzijn van de dieren staat voorop. Alle koeien worden met liefde verzorgd. In het voorjaar, de zomer en de nazomer zijn de koeien overdag buiten in de wei. In de koude periode verblijven de dieren in een ruime stallen met stro als ondergrond.
Als een van de koeien een kalfje heeft gebaard, dan drinkt en blijft het kalfje de eerste 6 maanden bij de moeder.
Wat krijgen de dieren te eten?
De dieren krijgen grotendeels natuurgras en mais van eigen land. In de winter wordt het voedsel aangevuld met wat krachtvoer.
Na hoeveel jaar wordt een koe geslacht?
Na ongeveer 2,5 jaar wordt het dier geslacht.
Waar worden de koeien geslacht?
Met respect voor de koe worden de dieren geslacht bij een slachterij in Haaksbergen. Wij brengen zelf elke keer de koe naar Haaksbergen. Er is bewust gekozen om te werken met een slachterij uit de directe omgeving, zodat de dieren geen stress ervaren bij het vervoeren. Geen stress zorgt ervoor dat de smaak van het pure vlees optimaal blijft.
Keurmerken
Is Erve Nijhuis skal-gecertificeerd (biologisch keurmerk)?
Wij hebben geen biologisch keurmerk, omdat wij ons bedrijf niet hebben laten certificeren. Aangezien wij het vlees direct aan onze klanten verkopen, zonder tussenhandel, heeft het keurmerk voor ons geen meerwaarde.
Voor de consument die zijn/haar vlees koopt bij de supermarkt, geldt dat de herkomst niet zichtbaar en traceerbaar is. Dan geeft een certificering de consument enige garantie ten aanzien hoe het dier geleefd heeft.
Richting onze klanten en geinteresseerden zijn wij volledig transparant. Klanten die vlees bij ons kopen, weten dat een goede, traceerbare en duurzame herkomst heeft.
Hoe bestel ik iets bij Erve Nijhuis?
In 3 eenvoudige stappen:
- Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
- Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en het bezorgdatum.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.
Hoe snel ontvang ik een bestelling?
Bestel je vĂ³Ă³r zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op donderdag, vrijdag of zaterdag tussen 08:00 – 18:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.
Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.
Wat zijn de bezorgkosten?
Versproducten gekoeld of bevroren versturen brengt uitdagingen met zich mee. Zoals je zult begrijpen, zijn de verpakkings- en transportkosten hoger dan bij een ‘standaard’ pakket.
Deze extra kosten worden niet doorberekend in de producten. Dat vinden wij namelijk niet eerlijk. Hierdoor zijn de bezorgkosten mogelijk hoger dan je gewend bent.
Zie hier een overzicht van de bijdrage die wij vragen om jouw bestelling gekoeld of bevroren te kunnen leveren:
- Gratis bezorging vanaf 150,-
- Tussen de 100,- en 150,- bedragen de bezorgkosten 7,95
- Onder de 100,- bedragen de bezorgkosten 14,95
Is er een minimum bestelbedrag?
Kan ik producten van meerdere shops combineren in Ă©Ă©n bestelling op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.
Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:
- iDeal: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank (gratis).
- Creditcard: met een Visa of Mastercard (gratis).
- Apple Pay: veilig en eenvoudig met je Apple-apparaat (gratis).
Met welke cadeaukaarten kan ik betalen?
Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:
- SmaakGenot Cadeaukaart
- VVV Cadeaukaart
- Webshop Giftcard
- Yourgift
Kan ik in Ă©Ă©n keer afrekenen bij meerdere shops op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestel je vĂ³Ă³r zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op donderdag, vrijdag of zaterdag tussen 08:00 – 18:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.
Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.
Hoe worden de producten verpakt en verstuurd?
Na 14 dagen rijpen wordt het vlees in porties gesneden en vervolgens vacuĂ¼mverpakt. Direct na het verpakken wordt het verse vlees ingevroren. Dit zorgt ervoor dat de versheid behouden blijft.
Vervolgens wordt het rundvlees diepgevroren verzonden en gekoeld thuisbezorgd door Chill Bill, een betrouwbare en gespecialiseerde bezorgdienst voor verse producten.
Voordelen van vacuĂ¼m verpakken:
- Het product blijft langer vers op een natuurlijke manier.
- Het is een hygiënische manier van werken.
- Smaak en malsheid blijven gegarandeerd doordat alle sappen van het product in de verpakking blijven.
- De verpakking beschermt het product tegen uitdroging of vriesbrand in de vriezer.
- Ontdooien gaat eenvoudig zonder verlies van vocht. Je kunt het zelfs in een bak met koud water leggen om het ontdooien te versnellen. Het beste is om het vlees al een dag van tevoren in de koelkast leggen.
Ook belangrijk om over vacuĂ¼m verpakken te weten
Door het onttrekken van lucht en daarmee zuurstof aan de verpakking van het product, kan het product van kleur veranderen. Het vlees kan bijvoorbeeld bruin of groenig van kleur worden. Dit is een volledig natuurlijk proces en het bewijs dat wij geen kleurstoffen of conserveringsmiddelen toevoegen aan de producten. Zodra je de vacuĂ¼m verpakking openknipt en er weer lucht bij komt, krijgt het product weer zijn originele kleur en geur terug. Er is dus niets mis met het product!
Uit welke bezorgmomenten kan ik kiezen?
Bij het afrekenen kan je een keuze maken uit de volgende bezorgmomenten:
Standaard bezorging
- Woensdag tussen 08:00 – 21:30
- Donderdag tussen 08:00 – 21:30
- Vrijdag tussen 08:00 – 21:30
Avondbezorging
- Woensdag tussen 17:30 – 22:00
- Donderdag tussen 17:30 – 22:00
- Vrijdag tussen 17:30 – 22:00
Ik ben overdag niet thuis. Hoe kan ik een pakket ontvangen?
Indien je overdag niet thuis bent, kan Chill Bill je pakket bij de buren afleveren. Bij de track & trace kun je ook een notitie achterlaten met specifieke instructies voor de bezorging, zoals een veilige plek rondom je huis.
Daarnaast is het mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een ander adres, bijvoorbeeld je werk. In de avond voor de bezorging ontvang je rond 21:00 uur een track & trace met een tijdvak van twee uur, zodat je beter kunt plannen. Mocht je verdere vragen of zorgen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Worden de producten vers of bevroren bij mij thuisbezorgd?
De producten worden bevroren bij jou thuisbezorgd. Na het rijpen wordt elk stuk vlees zorgvuldig in porties verdeeld en vacuĂ¼m verpakt, waarna het onmiddellijk wordt ingevroren om de uitstekende kwaliteit te garanderen.
Waar bezorgt Erve Nijhuis?
Je kunt de producten uit het assortiment laten bezorgen in bijna alle delen van Nederland, helaas zijn de Waddeneilanden de enige uitzondering.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Chill Bill verzorgt de levering van een bestelling geplaatst bij Erve Nijhuis. Je kunt jouw bestelling van begin tot eind volgen met de track & trace die je per e-mail ontvangt.
Is het mogelijk om een bestelling af te halen?
Ja, het ophalen van een bestelling is mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven tijdens het afrekenen. Zodra jouw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden, wordt er contact met jou opgenomen.
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.
Mag ik mijn aankoop retourneren?
In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden van SmaakGenot.