Vraag en antwoord
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Platform
Wat is SmaakGenot?
SmaakGenot is meer dan alleen een online marktplaats, wij zijn een platform waar liefhebbers van kwaliteit, duurzaamheid en gezond leven samenkomen. Zonder omwegen bestel je smaakvolle, prijswinnende en unieke producten rechtstreeks bij de boer, specialist en producent.
Waarom zijn jullie in het leven geroepen?
Gezonde ecosystemen zijn van cruciaal belang voor leven op aarde. Wij geloven in een wereld waarin de mens geniet in harmonie met de natuur. Het is ons doel om deze droom te realiseren.
Wij zien de huidige crisis in de landbouw als een kans om te vernieuwen en de wereld om ons heen te verbeteren. Met SmaakGenot creëren we een nieuwe manier waarop we contact kunnen maken met de wereld om ons heen. We voeden nieuwsgierigheid en laten zien wat er mogelijk is. Door samen te werken met mensen die onze visie delen, maken we meer impact.
Met SmaakGenot gaan wij jou een onvergetelijke ervaring bezorgen. Wij staan voor premium producten met een verantwoord verhaal. Eenvoudig bestellen binnen één betrouwbare omgeving.
Welk probleem lossen jullie op?
SmaakGenot pakt drie belangrijke uitdagingen aan:
- Efficiëntie in de voedselketen: We verkorten de voedselketen om boeren, specialisten en producenten te helpen een breder publiek te bereiken en een duurzamere consumptie van kwaliteitsproducten te bevorderen.
- Online vindbaarheid: Wij helpen onze partners, die vaak geen experts zijn in digitale marketing, om hun unieke producten en verhalen doeltreffend te delen met liefhebbers van het goed eten.
- Gebruikersgemak: Door alle gespecialiseerde producten te centraliseren op één platform, vereenvoudigen we het zoek- en koopproces voor consumenten, waardoor het niet langer nodig is om meerdere websites af te speuren.
Is SmaakGenot een abonnement?
Nee. Je winkelt bij ons net zoals in een normale webshop en rekent per keer af. Er is dus geen enkele verplichting om bij ons te bestellen. Natuurlijk vinden we het wel heel leuk als wij je vaker terug zien en onze partners jou mogen verwennen met ‘SmaakGenot’.
Producten
Hoe garanderen jullie producten van hoogstaande kwaliteit?
Wij werken alleen samen met boeren, producenten en specialisten die trots zijn op hun producten. Onze verkooppartners vertellen jou met alle liefde alles over het product waar jij interesse in hebt. Bovendien werken we alleen samen met ondernemers die lokaal of landelijk goede beoordelingen ontvangen.
Zijn alle producten biologisch?
Nee. Voor veel boeren, telers en kwekers is een bio-keurmerk niet haalbaar vanwege de hoge kosten. Gelukkig kunnen er ook producten met zorg en liefde worden gemaakt zonder het officiële label ‘biologisch’.
Aangezien we al onze partners persoonlijk kennen, zijn we op de hoogte van hun transparante werkwijze. We werken pas met een specialist samen als we overtuigd zijn van de kwaliteit van de producten. Is er iets onduidelijk of wil je meer weten over de herkomst? Neem contact op met de partner die verantwoordelijk is voor het product en hij of zij vertelt jou er alles over.
De producten die wel gecertificeerd biologisch zijn, herken je aan het label ‘biologisch’ in de shop
Ik kan mijn favoriete product niet vinden. Wat nu?
Ik heb vragen over een specifiek product. Wat kan ik het beste doen?
Service
Niet tevreden met een product?
Als iets toch niet goed smaakt vinden we dat natuurlijk vervelend. Neem vooral contact op met ons serviceteam. Samen met jou zoeken we naar een oplossing. We geven je feedback ook graag door aan onze partner. Zo maken we SmaakGenot samen beter.
Ontbreekt er iets aan je bestelling?
Mis je iets? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem contact op met onze partner om een oplossing te bespreken. En natuurlijk hoef je niet te betalen voor iets dat je niet hebt gekregen, dus dat bedrag storten we terug.
Waar geef ik een fout in de website of informatie door?
SmaakGenot is elke dag in ontwikkeling. Onze missie is nog lang niet geslaagd. Ontdek je iets dat niet klopt? Laat het ons alsjeblieft weten. Hoe meer mensen meedenken, hoe beter!
Een klacht doorgeven?
Ben je niet tevreden over onze service? Neem dan alsjeblieft contact met ons op. Wij doen alles voor een glimlach.
Hoe bestel ik iets bij SmaakGenot?
In 4 eenvoudige stappen:
- Kies een verkooppartner.
- Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
- Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en het bezorgdatum.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.
Hoe snel ontvang ik een bestelling?
Onze verkooppartners doen er alles aan om de afgesproken levertijd waar te maken. Als dat onverwachts niet lukt, dan brengen we je daarvan op de hoogte.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten en bezorgopties verschillen per verkooppartner. Het versturen van bijvoorbeeld koffie, thee, kruiden en specerijen is goedkoper dan producten die alleen gekoeld kunnen worden verstuurd. Bekijk altijd de bezorgkosten en bezorgopties bij desbetreffende verkooppartner, zodat je weet waar je aan toe bent.
Kan ik producten van meerdere shops combineren in één bestelling op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan contact met ons op.
Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:
- iDeal: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank (gratis).
- Creditcard: met een Visa of Mastercard (gratis).
- Apple Pay: veilig en eenvoudig met je Apple-apparaat (gratis).
Met welke cadeaukaarten kan ik betalen?
Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:
- SmaakGenot Cadeaukaart
- VVV Cadeaukaart
- Webshop Giftcard
- Yourgift
Kan ik in één keer afrekenen bij meerdere shops op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten en bezorgopties verschillen per verkooppartner. Het versturen van bijvoorbeeld koffie, thee, kruiden en specerijen is goedkoper dan producten die alleen gekoeld kunnen worden verstuurd.
Bekijk altijd de bezorgkosten en bezorgopties bij desbetreffende verkoper, zodat je weet waar je aan toe bent.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Onze verkooppartners doen er alles aan om de afgesproken levertijd waar te maken. Als dat onverwachts niet lukt, dan brengen we je daarvan op de hoogte.
Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd?
Wanneer je een bestelling plaatst bij één verkooppartner, wordt alles in één pakket geleverd. Kies je daarentegen voor producten van verschillende verkopers, dan ontvang je meerdere pakketten.
Elke verkoperpartner verstuurt zijn producten namelijk rechtstreeks vanaf zijn eigen locatie. Dit betekent dat elke bestelling apart wordt verwerkt en verzonden, waardoor je verschillende pakketten op verschillende momenten kunt ontvangen.
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet is verwerkt of verzonden. Voor annulering neem je het beste telefonisch contact op met de verkooppartner bij wie je de bestelling hebt geplaatst.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.
Mag ik mijn aankoop retourneren?
In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden.