Vraag en antwoord

Vragen over onze service? Lees meer over SmaakGenot, de producten, bestellen, betalen en bezorgen.

Wij zijn SmaakGenot

Wij zijn een online warenhuis voor eten en dranken van kwaliteit. Zonder omwegen bestel je smaakvolle, prijswinnende en unieke producten rechtstreeks bij de specialist, boer of producent.

Nee. Je winkelt bij ons net zoals in een normale webshop en rekent per keer af. Er is dus geen enkele verplichting om bij ons te bestellen. Natuurlijk vinden we het wel heel leuk als wij je vaker terug zien en onze partners jou mogen verwennen met ‘SmaakGenot’. 

Ja, dat kan zeker. Op het platform van SmaakGenot kan je met jouw account bij elke verkooppartner winkelen. 

Bestellen

In 4 eenvoudige stappen:

  1. Kies een categorie en een verkooppartner.
  2. Plaats de gewenste producten in je winkelwagentje en ga naar afrekenen.
  3. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en bezorgdatum.
  4. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.

Ja, dat is mogelijk. Het grote voordeel van een eigen account is dat je sneller kan betalen en eerdere geplaatste bestellingen kan bekijken. 

Elke verkooppartner heeft zijn eigen leveringsvoorwaarden. Zo werken we bijvoorbeeld met boeren samen die een koe pas slachten wanneer 100% van het vlees is verkocht. Het kan zo zijn dat je dan even geduld moet hebben, voordat je kan genieten van de verse producten.

Gelukkig werken we ook met genoeg partners samen die binnen 48 uur kunnen leveren. Bekijk altijd het verwachte bezorgmoment, zodat je weet waar je aan toe bent. 

Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met de verkoper.

Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.

Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor contact op met de desbetreffende verkoper.

Producten

Wij werken alleen samen met boeren, producenten en specialisten die trots zijn op hun producten. Onze verkooppartners vertellen jou met alle liefde alles over het product waar jij interesse in hebt. Bovendien werken we alleen samen met ondernemers die lokaal of landelijk goede beoordelingen ontvangen.

Nee. Voor veel boeren, telers en kwekers is een bio-keurmerk niet haalbaar vanwege de hoge kosten. Gelukkig kunnen er ook producten met zorg en liefde worden gemaakt zonder het officiële label ‘biologisch’.

Aangezien we al onze partners persoonlijk kennen, zijn we op de hoogte van hun transparante werkwijze. We werken pas met een specialist samen als we overtuigd zijn van de kwaliteit van de producten. Is er iets onduidelijk of wil je meer weten over de herkomst? Neem contact op met de partner die verantwoordelijk is voor het product en hij of zij vertelt jou er alles over. 

De producten die wel gecertificeerd biologisch zijn, herken je aan het label ‘biologisch’ in de shop.

Betalen

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:

iDeal: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank (gratis).
Creditcard: met een Visa of Mastercard (gratis).
Apple Pay: veilig en eenvoudig met je apple-apparaat (gratis).

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:

VVV cadeaukaart

Bij een geplaatste bestelling sturen we altijd een overzicht van je aankoop via de mail. Een factuur met btw-gegevens is op te vragen bij verkoper.

Bezorgen

De bezorgkosten en bezorgopties verschillen per verkooppartner. Het versturen van bijvoorbeeld koffie, thee, kruiden en specerijen is goedkoper dan producten die alleen gekoeld kunnen worden verstuurd. Bekijk altijd de bezorgkosten en bezorgopties bij desbetreffende verkooppartner, zodat je weet waar je aan toe bent.

Onze verkooppartners doen er alles aan om de afgesproken levertijd waar te maken. Als dat onverwachts niet lukt, dan brengen we je daarvan op de hoogte.

Wanneer je alle producten bij dezelfde verkooppartner besteld, dan wordt jouw bestelling in één keer bezorgd. Je ontvangt meerdere pakketten, wanneer je aantal bestellingen plaatst bij verschillende verkooppartners.

Probleem of een vraag?

Als iets toch niet goed smaakt vinden we dat natuurlijk vervelend. Neem vooral contact op met ons serviceteam. Samen met jou zoeken we naar een oplossing. We geven je feedback ook graag door aan onze partner. Zo maken we SmaakGenot samen beter.

Mis je iets? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem contact op met onze partner om een oplossing te bespreken. En natuurlijk hoef je niet te betalen voor iets dat je niet hebt gekregen, dus dat bedrag storten we terug. 

SmaakGenot is elke dag in ontwikkeling. Onze missie is nog lang niet geslaagd. Ontdek je iets dat niet klopt? Laat het ons alsjeblieft weten. Hoe meer mensen meedenken, hoe beter!

Ben je niet tevreden over onze service? Neem dan alsjeblieft contact met ons op. Wij doen alles voor een glimlach.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Scroll naar top

Door onze site te gebruiken accepteer je cookies, die ons helpen onze service te leveren en te verbeteren. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina