Klantenservice
Heb je een vraag of wil je iets kwijt? Laat het Wagyukoe weten. Zij staan voor je klaar.
Antwoord op je vragen
Producten
Hoe lang kan ik het vlees vers bewaren?
Vers vacuümverpakt Wagyu vlees kun je 3 dagen bewaren in de koelkast. Het is belangrijk dat de koelkast goed gekoeld wordt en niet meerdere keren per dag geopend wordt. Vlees bederft namelijk sneller door schommeling van temperatuur.
Hoe lang kan het vlees ingevroren bewaren?
Het vlees kan tot 1 jaar na de inpakdatum worden bewaard. Met als voorwaarde dat het vlees goed is ingevroren in de vriezer (-18 graden Celsius).
Waarom kan ik een specifiek vleesdeel niet vinden in de webshop?
Elke maand wordt er maximaal één rund geslacht. Elk rund levert 180 tot 200kg aan vlees op. Zoals je zult begrijpen zijn sommige vleesdelen behoorlijk schaars. Zo heeft elk rund gemiddeld maar 3kg aan ossenhaas.
Wanneer jij een specifiek vleesdeel (bijvoorbeeld entrecôte) niet kan vinden in de webshop, dan hebben wij het product niet meer op voorraad.
Het is eventueel mogelijk om alvast een bestelling te plaatsen voor de eerst volgende slachtdatum.
Laten jullie het vlees na de slacht rijpen?
Ja, het vlees laten wij ongeveer 3 weken rijpen. Hierdoor krijgt het vlees een heerlijk volle en intense smaak.
Waarom weegt mijn gekochte vlees meer of minder dan vermeld?
De gewichten vermeld bij alle stukken vlees zijn streefgewichten. We doen ons best om de stukken vlees op dit gewicht te snijden. Het is echter handwerk en wij snijden op het oog, dus het kan hier en daar wel eens afwijken.
Dieren
Wat krijgen de dieren te eten?
De dieren krijgen grotendeels natuurgras en een kleine hoeveelheid geplette gerst. Daarnaast gaat er bier over het ruwvoer (natuurgras). Dit moet je zien als de jus die wij over de aardappelen doen en om toch nog wat afwisseling in het rantsoen aan te brengen.
Worden de runderen echt gemasseerd en krijgen de dieren bier te drinken?
De dieren waarvan we weten dat ze de komende 2 jaar worden geslacht worden dagelijks met de hand gemasseerd. Hoe dichter het moment van slachten nabij komt, hoe meer de massage wordt opgevoerd. Daarnaast sprenkelen we bier over het natuurgras. Dit moet je zien als de jus bij de aardappelen.
Na hoeveel jaar wordt het dier geslacht?
Dit gebeurt gemiddeld genomen bij een leeftijd van 3,5 – 4 jaar.
Boerderij
Uit hoeveel wagyu runderen bestaat de kudde?
In 2007 heeft Wagyukoe de eerste 2 vrouwelijke kalfjes gekocht. Inmiddels bestaat de kudde uit ongeveer 50 Wagyu-runderen.
Is Wagyukoe skal-gecertificeerd (biologisch keurmerk)?
Wij hebben geen biologisch keurmerk, omdat wij ons bedrijf niet hebben laten certificeren. Aangezien wij het vlees direct aan onze klanten verkopen, zonder tussenhandel, heeft het keurmerk voor ons geen meerwaarde.
Daarnaast brengt een certificering ook jaarlijks terugkerende kosten met zich mee. Met een certificering hebben we geen andere keus dan de kosten door te berekenen in het product, terwijl ons product helemaal niet anders zou zijn dan het nu al is.
Voor de consument die zijn/haar vlees koopt bij de supermarkt, geldt dat de herkomst niet zichtbaar en traceerbaar is. Dan geeft een certificering de consument enige garantie ten aanzien hoe het dier geleefd heeft.
Richting onze klanten en geinteresseerden zijn wij volledig transparant. Klanten die vlees bij ons kopen, weten dat het een goede, traceerbare en duurzame herkomst heeft. Wij werken volgens de richtlijnen van biologische landbouw. Zo maken wij geen gebruik van preventieve antibiotica, chemische middelen en strooien geen kustmest op ons land.
Hoe bestel ik iets bij Wagyukoe?
In 3 eenvoudige stappen:
- Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
- Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en de bezorgdatum.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.
Hoe snel ontvang ik een bestelling?
Bestel je vóór zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op woensdag of donderdag tussen 08:00 – 22:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.
Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
Op de dag van bezorging ontvang je een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.
Optioneel: Bij het afrekenen kun je ook kiezen voor avondbezorging (€1,65 extra). Jouw pakket wordt dan tussen 18.00 – 22.00 uur door PostNL bezorgd.
Wat zijn de bezorgkosten?
Versproducten gekoeld of bevroren versturen brengt uitdagingen met zich mee. Zoals je zult begrijpen, zijn de verpakkings- en transportkosten hoger dan bij een ‘standaard’ pakket.
Deze extra kosten worden niet doorberekend in de producten. Dat vinden wij namelijk niet eerlijk. Hierdoor zijn de bezorgkosten mogelijk hoger dan je gewend bent.
Zie hier een overzicht van de bijdrage die wij vragen om jouw bestelling gekoeld of bevroren te kunnen leveren:
- Gratis bezorging vanaf 150,-
- Tussen de 100,- en 150,- bedragen de bezorgkosten 9,95
- Onder de 100,- bedragen de bezorgkosten 14,95
Is er een minimum bestelbedrag?
Kan ik producten van meerdere shops combineren in één bestelling op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.
Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:
- iDeal: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank (gratis).
- Creditcard: met een Visa of Mastercard (gratis).
- Apple Pay: veilig en eenvoudig met je Apple-apparaat (gratis).
Met welke cadeaukaarten kan ik betalen?
Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:
- SmaakGenot Cadeaukaart
- VVV Cadeaukaart
- Webshop Giftcard
- Yourgift
Kan ik in één keer afrekenen bij meerdere shops op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestel je vóór zondag 23:59 uur? Dan kun je jouw pakket dezelfde week op woensdag of donderdag tussen 08:00 – 22:00 uur ontvangen. Een andere week is natuurlijk ook mogelijk.
Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
Op de dag van bezorging ontvang je een track & trace met meer details over het verwachte bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.
Optioneel: Bij het afrekenen kun je ook kiezen voor avondbezorging (€1,65 extra). Jouw pakket wordt dan tussen 18.00 – 22.00 uur door PostNL bezorgd.
Hoe worden de producten verpakt en verstuurd?
Na het rijpen wordt het vlees in porties gesneden en vervolgens vacuümverpakt. Direct na het verpakken wordt het verse vlees ingevroren. Dit zorgt ervoor dat de versheid behouden blijft.
Vervolgens wordt het diepgevroren vlees verzonden en veilig verpakt in een isolatiedoos met icepacks. Deze verpakking garandeert dat het pakket 48 uur bevroren blijft. PostNL zorgt voor een vlotte levering binnen deze periode.
Voordelen van vacuüm verpakken:
- Het product blijft langer vers op een natuurlijke manier.
- Het is een hygiënische manier van werken.
- Smaak en malsheid blijven gegarandeerd doordat alle sappen van het product in de verpakking blijven.
- De verpakking beschermt het product tegen uitdroging of vriesbrand in de vriezer.
- Ontdooien gaat eenvoudig zonder verlies van vocht. Je kunt het zelfs in een bak met koud water leggen om het ontdooien te versnellen. Het beste is om het vlees al een dag van tevoren in de koelkast leggen.
Ook belangrijk om over vacuüm verpakken te weten
Door het onttrekken van lucht en daarmee zuurstof aan de verpakking van het product, kan het product van kleur veranderen. Het vlees kan bijvoorbeeld bruin of groenig van kleur worden. Dit is een volledig natuurlijk proces en het bewijs dat wij geen kleurstoffen of conserveringsmiddelen toevoegen aan de producten. Zodra je de vacuüm verpakking openknipt en er weer lucht bij komt, krijgt het product weer zijn originele kleur en geur terug. Er is dus niets mis met het product!
Wie bezorgt mijn bestelling?
PostNL verzorgt de levering van een bestelling geplaatst bij Wagyukoe. Je kunt jouw bestelling van begin tot eind volgen met de track & trace die je per e-mail ontvangt.
Uit welke bezorgmomenten kan ik kiezen?
Bij het afrekenen kan je een keuze maken uit de volgende bezorgmomenten:
- Woensdag tussen 08:00 – 21:30
- Donderdag tussen 08:00 – 21:30
Worden de producten vers of bevroren bij mij thuisbezorgd?
De meeste producten worden bevroren bij jou thuisbezorgd. Na het rijpen wordt elk stuk vlees zorgvuldig in porties verdeeld en vacuüm verpakt, waarna het onmiddellijk wordt ingevroren om de uitstekende kwaliteit te garanderen.
Ik ben overdag niet thuis. Hoe kan ik een pakket ontvangen?
Maak je geen zorgen als je niet thuis bent op het moment van bezorgen. PostNL zal dan proberen je bestelling bij de buren af te leveren.
Mocht dit niet lukken, dan zorgen we ervoor dat je pakket veilig bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt wordt bewaard. Dankzij de track & trace kun je op elk moment de meest recente status van je pakket eenvoudig inzien.
Het is eventueel ook mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een ander adres (bijvoorbeeld werk). Daarnaast kan je bij het afrekenen een keuze maken uit de volgende extra bezorgopties:
- Avondlevering (€1,65 extra), op werkdagen tussen 18:00 – 22:00 uur
- Ophalen bij een PostNL locatie (gratis), op werkdagen vanaf 16:00 uur
Waar bezorgt Wagyukoe?
Je kunt de producten uit het assortiment laten bezorgen in bijna alle delen van Nederland, helaas zijn de Waddeneilanden de enige uitzondering.
Is het mogelijk om een bestelling af te halen?
Ja, het ophalen van een bestelling is mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven tijdens het afrekenen. Zodra jouw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden, wordt er contact met jou opgenomen.
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.
Mag ik mijn aankoop retourneren?
In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden van SmaakGenot.