Klantenservice

Heb je een vraag of wil je iets kwijt? Laat het Bourgondisch Lifestyle weten. Zij staan voor je klaar.

Antwoord op je vragen

Werkwijze

Wat is affineren?

Affineren is een vak apart, een ambacht zou je zelfs kunnen zeggen. Dagelijks is een team bezig met het wassen, keren en afrijpen van de kazen. Onze specialisten selecteren dan ook welke kazen er verkocht kunnen worden en welke nog een tijdje verder moet rijpen.

Doordat wij hier iedere dag mee bezig zijn proef je in onze kazen een duidelijke eigen stijl terug. Deze stijl begint al bij de selectie van de boeren.

Het gebeurt wel eens dat een kaasboer zijn eigen kaas niet meer herkent, omdat de kaas bij ons op een andere temperatuur en luchtvochtigheid gerijpt word. Maar het is nog nooit gebeurt dat hij de kaas minder lekker vond! Aandacht doet per slot van rekening groeien, en laat aandacht nu net zijn wat de kazen in overvloed krijgen.

Zonder stremsel geen kaas. Stremsel is een bindmiddel dat de melk doet samenklonteren. Er zijn vijf soorten, maar Lebstremsel wordt veruit het meest gebruikt voor kaas in Nederland. Dit stremsel komt uit de vierde koeienmaag: de lebmaag.

Producten

Zachte en smeuïge kazen zoals brie, feta en camembert blijven een stuk minder lang houdbaar dan harde kazen. Wanneer je deze kaassoort in huis hebt gehaald, doe je er verstandig aan deze binnen twee weken op te eten. Voor deze soort geldt: bewaar hem nooit in de vriezer.

Kazen als Gouda en Gruyère (die niet heel hard, maar ook niet extreem zacht zijn) gaan makkelijk drie weken mee. Wanneer je de kaas in de vriezer bewaart, geldt een houdbaarheidsdatum van twee maanden.

Als je zwanger bent, krijg je het advies geen zachte, rauwmelkse kaas te eten. Alle kazen die van gepasteuriseerde melk gemaakt zijn, zijn veilig.

Het gaat dus niet om de kaassoort, maar de melk waar de kaas van gemaakt is. Je kunt gewoon schimmelkaas, blauwe kaasjes, feta, geitenkaas, camembert enzovoort eten, als het maar gepasteuriseerd is. 

Vermijd tijdens je zwangerschap rauwmelkse kazen en dan vooral zachte varianten zoals brie, roquefort, gorgonzola en camembert. 

Hoe bestel ik iets bij Bourgondisch Lifestyle?

In 3 eenvoudige stappen:

  1. Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
  2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en het bezorgdatum.
  3. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.

Bestel je op maandag t/m donderdag vóór 10:00 uur? Dan kan jouw bestelling de volgende dag worden bezorgd tussen 10:00 – 22:00 uur. Als een andere bezorgdatum beter uitkomt, is dat natuurlijk ook mogelijk.

Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.

Indien jouw pakket met PostNL wordt verzonden dan ontvang je op de dag van bezorging een track & trace met meer details over het bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.

Optioneel: Bij het afrekenen kun je ook kiezen voor avondbezorging (€1,65 extra). Jouw pakket wordt dan tussen 18.00 – 22.00 uur door PostNL bezorgd.

Versproducten gekoeld of bevroren versturen brengt uitdagingen met zich mee. Zoals je zult begrijpen, zijn de verpakkings- en transportkosten hoger dan bij een ‘standaard’ pakket.

Deze extra kosten worden niet doorberekend in de producten. Dat vinden wij namelijk niet eerlijk. Hierdoor zijn de bezorgkosten mogelijk hoger dan je gewend bent.

Zie hier een overzicht van de bijdrage die wij vragen om jouw bestelling gekoeld of bevroren te kunnen leveren:

Nee, er is geen minimum bestelbedrag.

Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.

Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.

Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:

Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:

Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.

Hoe worden de producten verpakt en verstuurd?

De kaas wordt vlak voor de bezorging vers afgesneden en vervolgens gekoeld en veilig verzonden in een isolatiedoos met icepacks. Voor meer informatie over de levering van jouw bestelling, bekijk eens de vraag ‘Wie bezorgt mijn bestelling’.

Bestel je op maandag t/m donderdag vóór 10:00 uur? Dan kan jouw bestelling de volgende dag worden bezorgd tussen 10:00 – 22:00 uur. Als een andere bezorgdatum beter uitkomt, is dat natuurlijk ook mogelijk.

Bij het afrekenen heb je de mogelijkheid om je gewenste bezorgdatum te kiezen. Zo weet je precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Mocht je advies nodig hebben, dan kun je het beste even telefonisch contact met ons opnemen.

Indien jouw pakket met PostNL wordt verzonden dan ontvang je op de dag van bezorging een track & trace met meer details over het bezorgmoment. Dit is een tijdvak van twee uur. Hoe dichter de bezorger bij je in de buurt is, hoe nauwkeuriger het tijdvak wordt. Zo hoef je niet onnodig lang thuis te wachten en kun je je bestelling vanaf verzending tot aan de voordeur volgen.

Optioneel: Bij het afrekenen kun je ook kiezen voor avondbezorging (€1,65 extra). Jouw pakket wordt dan tussen 18.00 – 22.00 uur door PostNL bezorgd.

Bij het afrekenen kan je een keuze maken uit de volgende bezorgmomenten:

Maak je geen zorgen als je niet thuis bent op het moment van bezorgen. PostNL zal dan proberen je bestelling bij de buren af te leveren.

Mocht dit niet lukken, dan zorgen we ervoor dat je pakket veilig bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt wordt bewaard. Dankzij de track & trace kun je op elk moment de meest recente status van je pakket eenvoudig inzien.

Het is eventueel ook mogelijk om het pakket te laten bezorgen op een ander adres (bijvoorbeeld werk). Daarnaast kan je bij het afrekenen een keuze maken uit de volgende extra bezorgopties:

  • Avondlevering (€1,65 extra), op werkdagen tussen 18:00 – 22:00 uur
  • Ophalen bij een PostNL locatie (gratis), op werkdagen vanaf 16:00 uur

Je kunt de producten uit het assortiment laten bezorgen in bijna alle delen van Nederland, helaas zijn de Waddeneilanden de enige uitzondering.

Jouw bestelling wordt bezorgd door PostNL, fietskoeriersdienst TringTring of via de bezorgservice van Bourgondisch Lifestyle.

Als jouw bestelling met PostNL wordt verzonden, kan je het pakket van begin tot eind volgen via de track & trace die per e-mail naar je wordt gestuurd.

In de IJmond-regio, waaronder Beverwijk, Heemskerk, Velsen-Noord, Velsen-Zuid, IJmuiden, Santpoort, Wijk aan Zee, Castricum, Haarlem, Uitgeest en Driehuis, wordt jouw pakket persoonlijk afgeleverd door een van de chauffeurs van Bourgondisch Lifestyle.

In Amsterdam (binnen de Ring) werkt Bourgondisch Lifestyle samen met de fietskoeriersdienst TringTring, die jouw bestelling met gekoelde bakfietsen bezorgt.

Ja, het ophalen van een bestelling is mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven tijdens het afrekenen. Zodra jouw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden, wordt er contact met jou opgenomen.

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.

In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden van SmaakGenot.

Zoeken