Klantenservice
Heb je een vraag of wil je iets kwijt? Laat het Tea4you weten. Zij staan voor je klaar.
Antwoord op je vragen
Thee
Hoe is de thee verpakt?
Bij Tea4you hebben wij gekozen voor een hersluitbare verpakking, zodat de kwaliteit van onze losse thee ook in het zakje altijd goed bewaard blijft.
Is jullie thee altijd zonder suiker?
De meeste van onze theesoorten bevatten geen suiker. Mocht dit wel het geval zijn dan wordt dit altijd vermeld bij de ingrediënten. We voegen geen suiker toe voor de smaak maar sommige fruitsoorten gaan oxideren. Denk aan meloen en ananas. De suiker dient als conservering om te voorkomen dat de stukjes fruit verkleuren.
Zitten er allergenen in jullie thee?
Indien er allergenen in de thee zitten, worden deze altijd vermeld.Â
Hoe kan ik mijn losse thee het beste bewaren?
We vinden het erg belangrijk dat onze thee supervers is. Je thee is dan ook altijd vers na aankoop en blijft ongeveer nog een jaar goed. Hierna is het zeker nog lekker maar verliest de thee langzaam de smaak en geur. Je kunt de thee het beste in een afgesloten zakje of blikje bewaren op een donkere plek.
Hoeveel koppen haal je uit 50 gram?
Voor een kop thee heb je ca. 2 tot 3 gram nodig. Voor de meeste soorten is dat een theelepel. Reken dus op ongeveer 20 koppen thee uit een zakje van 50 gram.Â
Ik ben zwanger. Kan ik alle thee drinken?
Verse losse thee is heerlijk en ook gezond, maar toch zijn er dingen die je moet weten over het drinken van thee tijdens je zwangerschap. We zetten de belangrijkste dingen voor je op een rijtje.
Het voedingscentrum geeft aan dat het verstandig is om niet te veel cafeïne of theïne tot je te nemen. Het advies is ongeveer 3 koppen groene, zwarte of witte thee per dag. Gelukkig zijn er ook nog andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld rooibos-, kruiden of vruchtenthee.
De volgende ingrediënten moet je tijdens je zwangerschap echter niet te veel gebruiken:
- Zoethout, 1 kopje niet erg is maar veel kopjes kunnen bloeddrukverhogend werken.
- Salie kan baarmoederkrampen opwekken.
- Rozemarijn stimuleert de doorbloeding in het onderlichaam, dus die kan je ook beter mijden.
- Pepermunt is een vrij heftig kruid die de spijsvertering zo stimuleert dat je last kan krijgen van brandend maagzuur.
- Aloë Vera kan je ook beter mijden omdat het een laxerend effect kan hebben. En om dat nu te krijgen als je zwanger bent… liever niet.
Hoe bestel ik iets bij Tea4you?
In 3 eenvoudige stappen:
- Plaats de gewenste producten in je winkelmandje en ga naar afrekenen.
- Controleer en regel je bestelling. Denk aan het bezorgadres en het bezorgdatum.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, een creditcard of Apple Pay.
Hoe snel ontvang ik een bestelling?
Op werkdagen vóór 16:00 besteld, dezelfde dag verstuurd. Deze snelle levering is mogelijk indien de gekozen producten op voorraad zijn.
Wat zijn de bezorgkosten?
Versproducten gekoeld of bevroren versturen brengt uitdagingen met zich mee. Zoals je zult begrijpen, zijn de verpakkings- en transportkosten hoger dan bij een ‘standaard’ pakket.
Deze extra kosten worden niet doorberekend in de producten. Dat vinden wij namelijk niet eerlijk. Hierdoor zijn de bezorgkosten mogelijk hoger dan je gewend bent.
Zie hier een overzicht van de bijdrage die wij vragen om jouw bestelling gekoeld of bevroren te kunnen leveren:
- Gratis bezorging vanaf 37.50,-
- Onder de 37,50 bedragen de bezorgkosten 3,95
Is er een minimum bestelbedrag?
Kan ik producten van meerdere shops combineren in één bestelling op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper op SmaakGenot is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Hierdoor dien je voor elke shop een afzonderlijke bestelling te plaatsen.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?
Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt nog geen bevestiging via de e-mail ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.
Tip: controleer eerst je rekening of er geld is afgeschreven. Is er wel geld afgeschreven? Mogelijk is de bestelbevestiging terechtgekomen in de spambox.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Nee, nadat een bestelling is betaald kan deze niet meer worden aangepast. Als je bestelling nog niet is verwerkt of verzonden, kun je die wel annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe kan ik betalen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kun je uit de volgende betaalmethode kiezen:
- iDeal: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank (gratis).
- Creditcard: met een Visa of Mastercard (gratis).
- Apple Pay: veilig en eenvoudig met je Apple-apparaat (gratis).
Met welke cadeaukaarten kan ik betalen?
Bij het afrekenen kun je uit de volgende cadeaukaarten kiezen:
- SmaakGenot Cadeaukaart
- VVV Cadeaukaart
- Webshop Giftcard
- Yourgift
Kan ik in één keer afrekenen bij meerdere shops op SmaakGenot?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk. Elke verkoper is zelf verantwoordelijk voor het versturen van hun producten naar jouw adres en hanteert zijn eigen verzendvoorwaarden. Daarom dien je elke bestelling apart te plaatsen en te betalen bij de desbetreffende shop op SmaakGenot.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Op werkdagen vóór 16:00 besteld, dezelfde dag verstuurd. Deze snelle levering is mogelijk indien de gekozen producten op voorraad zijn.
Wie bezorgt mijn bestelling?
PostNL verzorgt de levering van een bestelling geplaatst bij Tea4you. Je kunt jouw bestelling van begin tot eind volgen met de track & trace die je per e-mail ontvangt.
Waar bezorgt Tea4you?
Je kunt de producten uit het assortiment laten bezorgen door heel Nederland.
Hoe worden de producten verpakt en verstuurd?
De thee wordt verpakt in een hersluitbare verpakking, of je ontvangt een sluitclip bij het product om de verse thee gemakkelijk te bewaren.
De producten worden verzonden in een kartonnen doos. Om de afvalstromen te beperken worden soms de verpakkingsmaterialen hergebruikt.
Het is dus mogelijk dat een bestelling wordt geleverd in een doos en/of met vulmaterialen die eerder zijn gebruikt. Hierdoor wordt de belasting op het milieu beperkt en worden de verpakkingskosten geminimaliseerd.
Ik ben overdag niet thuis. Hoe kan ik een pakket ontvangen?
Maak je geen zorgen als je niet thuis bent op het moment van bezorgen. PostNL zal dan proberen je bestelling bij de buren af te leveren, indien het pakket niet door de brievenbus past.
Mocht dit niet lukken, dan zorgen we ervoor dat je pakket veilig bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt wordt bewaard. Dankzij de track & trace kun je op elk moment de meest recente status van je pakket eenvoudig inzien.
Is het mogelijk om een bestelling af te halen?
Ja, het ophalen van een bestelling is mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit aan te geven tijdens het afrekenen. Zodra jouw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden, wordt er contact met jou opgenomen.
Kan ik een bestelling annuleren?
Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening.
Mag ik mijn aankoop retourneren?
In verband met de kwaliteit en houdbaarheid van de versproducten is retourneren niet mogelijk. Bederfelijke waren, ofwel producten met een beperkte houdbaarheid, zijn namelijk wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Je vindt hierover meer informatie in de algemene voorwaarden van SmaakGenot.