Annuleren & Retourneren

Van gedachten veranderd? Lees tot wanneer het mogelijk is om een bestelling te annuleren of te retourneren.

Annuleren

Ja, hoor. Zolang je bestelling nog niet is verwerkt en verstuurd kan je deze annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening zodra de annulering is verwerkt. Meestal staat het geld binnen 3 werkdagen bij jou op de rekening. 

Soms kunnen wij niet leveren en moet de bestelling geannuleerd worden. Dit wordt nooit gedaan zonder jou daarvan op de hoogte te brengen. De meest voorkomende redenen zijn:

  • de voorraad is op
  • de adresgegevens zijn onduidelijk of kloppen niet

Het is vanzelfsprekend dat wij in deze situatie contact met jou opnemen voor een passende oplossing.

Retourneren

Toch niet tevreden met je aankoop? Dat vinden wij jammer. Je hebt recht een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om de wijn retour te sturen.

Hiervoor geldt dat het artikel en de verpakking ‘als nieuw’ moeten zijn. Je krijgt het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten ‘heen’) altijd binnen 14 dagen teruggestort. Helaas kunnen wij de kosten voor de retourzending niet voor je vergoeden. 

Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via het contactformulier

Ja, wanneer je de volledige bestelling retour stuurt, dan krijg je de kosten van de bestelling én de verzendkosten zoals vermeld op de aankoopfactuur teruggestort.

Wanneer je een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten.

Het risico van transportschade ligt bij ons, wij lossen het op. Stuur ons een mail via het contactformulier met daarin de klacht over de beschadiging. 

Graag wel met een foto van de verpakking en het beschadigde artikel, anders kunnen wij je klacht helaas niet in behandeling nemen. Wij zorgen dan dat je zo snel mogelijk het artikel opnieuw krijgt geleverd.

  1. Meld je retour aan via het contactformulier.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken.
  3. Print je verzendlabel uit die je via de mail hebt ontvangen en plak deze op de doos.
  4. Geef je pakket af bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie.

SmaakGenot stort het geld terug op jouw rekening nadat je retourzending is afgehandeld. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze zijn teruggestuurd.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Wijnkoperij Kroese.

Zoeken